top of page

קשת גבוהה בכף הרגל, הקרויה גם פס קאבוס,  היא מצב שכיח שבו קשת כף הרגל גבוהה מהרגיל בזמן נשיאת משקל הגוף. זהו המצב ההפוך מרגל שטוחה - פלאט פוט. מצב זה יכול להוביל להופעה של כאבים בכפות הרגליים בשל לחץ על עצמות כף הרגל.

פס קבוס דר אהרון ליברזון.jpg

קשת גבוהה ושטוחה בכף הרגל (פס קאבוס ופלטפוס)

?למה מצב זה יכול להוביל

• פס קאבוס יכול להוביל להגבלה משמעותית בתנועה ובתפקוד.

• חלק מהפרעות אלו הן חוסר יציבות בעקב, שברי מאמץ בגפיים התחתונות, כאבי ברכיים וגב ומעידות תכופות - מצבים העלולים להוביל לפגיעה משמעותית בחיי היומיום של הסובל ממצב זה.

כיצד ניתן לטפל בפס קאבוס?

• הטיפול בפס קבוס כולל לרוב שימוש במדרס מותאם אישית ובנעל התואמת את כף הרגל.

• במידה והכאב לא משתנה ואף מחמיר - יש לשקול טיפול ניתוחי.

מתי עליך לפנות לרופא?

• אנשים רבים באוכלוסיה סובלים מקשת גבוהה בכף הרגל ברמה כזו או אחרת ואינם מאובחנים כלל.

• במידה ואתם סובלים מכאב בכף הרגל, כאבי ברכיים וגב או שברי מאמץ מוקדמים - יתכן והבעיה העיקרית שלכם היא מצב של פס קאבוס.

• מומלץ במקרים הללו להיבדק ע"י רופא אורתופד מומחה כף רגל במהירות ע"מ לטפל במצב זה ביעילות.

קשת שטוחה בכף הרגל (פלטפוס)

קשת שטוחה בכף הרגל, הקרויה גם פס פלאנוס או פלטפוס, היא מצב הפוך מפס קאבוס. בניגוד לקשת הגבוהה, בפס פלאנוס כמעט כל כף הרגל באה במגע עם משטח הדריכה.

במצב זה, עצם כף הרגל הקרויה טאלוס נמצאת במיקום מעט מרוחק ממקומו הטבעי וכתוצאה מכך, גידי ורצועות כף הרגל נמתחים ונוצרת רגל "קשיחה".

?מהו הטיפול בפלטפוס

• טיפולים פיזיותרפיים של מתיחת רצועות כף הרגל.

• שימוש במדרס מותאם אישית.

• ניתוח - לעיתים במידה והמצב חמור ומשפיע מאוד על איכות ואורח החיים של המטופל, מומלץ להגיע לטיפול ניתוחי אצל רופא אורתופד מומחה כף רגל.

מתי עליך לפנות לרופא?

• ברוב המקרים של קשת שטוחה, למטופל אין סמפטומים כלל. כאשר ישנם סימפוטמים - יש לגשת לרופא ע"מ לפתור את הבעיה.

• יש לגשת לרופא במידה ואובחנתם עם קשת שטוחה וכעת אתם סובלים מהמצבים הבאים:

• כאבים בכפות הרגליים​

• כאבים ברגל תחתונה